Leden 2013

Jak hubnout? ČÁST 4

31. ledna 2013 v 13:00 | Pufflie |  For girls: Be fit :)

Jaká jsou rizika hubnutí, Jo-Jo efekt a jak se jich vyvarovat?

Při hubnutí ale i při nabírání je rizik je celá spousta ovšem většina z nich se dá celkem dobře eliminovat. Obecně platí - nepřehánějte nic a nežeňte nic do extrémů dokud neznáte dobře své tělo. Cvičte a jezte - hubněte - podle pocitů. Pokud cítíte že vám něco nedělá dobře nebo máte problémy konzultujte to s lékařem či trenérem a nebojte se s hubnutím na pár dní rozloučit. Není nic horšího než hnát věci do extrému a pak to nemít možnost vrátit zpět.

Strie a povolená kůže

Strie je problém který se týká spíše přibírání než hubnutí - povolená kůže je naopak problém rychlého hubnutí. Proto je více než vhodné po každém cvičení použít krém a namazat celé tělo od hlavy až k patě. Obzvlášť v případech pokud rychle přibíráte váhu. Kůže tak nestíhá reagovat na změny a "praská" tim na kůži vytváří různé útvary - ďolíčky, červené žilky apod. Proč je o tom zmíňka? - jelikož se může stát že z nějakého důvodu přestanete dodržovat stravu a cvičení a přiberete - například v případě nemoci to jde ráz na ráz. Zde je tedy na místě řádně pečovat o svoji pokožku a to jak při nabírání tak i při hubnutí.

JoJo efekt

Klasický a zřejmě nečastěji problém všech diet při hubnutí. Existují různé koktejly apod. které vám umožní zhubnout skutečně řadu kilo - fungují většinou na principu snížení chuťe k jídlu a dodají vám do těle minerály které potřebujete alespoň pro základní fungování. Nejhorší je že většinou jakmile tyto koktejly přestanete užívat a vrátíte se zpět ke svému životnímu stylu okamžitě máte místo hubnutí či udržování další kila zpátky.

Bolesti břicha - pocity hladu

Hubněte a máte pocit hladu? Zkuste se zakousnout do ovoce. Nezapomínejte však že ovoce je takový menší skrytý problém - obsahuje cukr - například hrozny. Takže pokud chcete dodat energii a zaplnit žaludek - hrozny jsou ideální ale je nutné počítat s tímto příjmem cukru navíc.

Hubnutí - kolik je zdrávo a za jakou dobu?

Je nesmyl ztrácet desítky kil během měsíce. To je pro tělo extrémní šok a bude se snažit vrátit celý stav co nejrychleji zpět a navíc laicky řečeno se obrní proti dalšímu takovému šoku. Optimální je cesta postupná. Nenabízí sice takové výsledky jako zázračné hubnutí za týden jenže čím pomalejší hubnutí je tím je pro vás snažší si váhu udržet do budoucna.
Nezapomeňte že byste měli tělo naučit novému způsobu životního stylu - a to nejde ze dne na den. Pomalejší hubnutí také dává možnost kůži se přirozeně srovnat a přizpůsobit na "nové tvary" těla.

Jaké jsou druhy funkčních diet?

Jakákoliv dieta - úprava jídelníčku - stravovacích návyků - směrem ke kvalitním potravinám, s propočítanými příjmy a výdeji energie, proteinů a sacharidů pro vaše tělo, váhu a výšku. Není na škodu se podívat ne existující diety jako je například Atkinsonova dieta a další jenže nezapomínejte že bez cvičení jsou výsledky hubnutí mnohem menší.

Mandrage

30. ledna 2013 v 8:56 | Marky |  Naše grafika
Menší ukázka Mandrage, jelikož je miluju, spíš by se sem hodila Anglie, ale tak to nevadí, ta může být někdy příště ne..? :)
Ještě musím říct, že to není moje tvorba, ale "vyhrála" jsem to v soutěži na fb, takže pokud jste fanoušci Mandrage, tak se taky můžete přidat a soutěžit, třeba taky vyhrajete takový pěkný obrázek.. :)




Jak hubnout? ČÁST 3

29. ledna 2013 v 13:00 | Pufflie |  For girls: Be fit :)

Co bysme měli o hubnutí vědět?

Hubnutí a tělo

Celý proces hubnutí a přibírání si reguluje tělo samo - reaguje tak na vnější podněty které právě musíte ovlivnit. To jestli přiberete nebo zhubnete nebo budete stagnovat určuje hlavně a především rozdíl mezi přijmutou a vydanou energií.

Jezte častěji a menší porce

Jednoduše se dá říci že pokud sníte více tak přiberete. Jenže kdyby to bylo takto jednoduché tak by neexistovali různé diety a řada diskusí okolo hubnutí. Důležitou složkou která ovlivňuje přibírání či hubnutí jsou také vaše geny a kvalita potravin které jíte.
Obecně známý mýtus je že čím méně budu jíst tím více zhubnu. Ani to není bohužel pravda. Toto by platilo snad pokud byste nejedli vůbec - tělo by se dostalo po čase do stavu takzvané ketózy. Tento stav označujeme za stav extrémní a pro tělo velmi kritický a bez řádné kontroly nebezpečný. Jídlo obsahuje také řadu vitamínů a minerálů, antioxidantů které prostě potřebujete k životu ale i k hubnutí a jejich nedostatek může způsobit vážné zdravotní problémy.

Ketóza

Ketóza je stav kdy tělo nemá téměř žádný příjem sacharidů a je schopno začít vytvářet energii z tuku. Za normálních okolností totiž při sportu kdy "pálíte tuk" ve skutečnosti pálíte tak 50 na 50. Polovinu svaloviny a část tuku.

Snídaně - sacharidy

Takže například ranní sacharidovou snídani byste neměli vynechávat - nejen že vás nasytí ale hlavní věc je že kvalitní sacharidy jsou pro tělo energie kterou po celé noci žalostně potřebuje. Pokud nemáte energii, nemáte možnost nastartovat správnou cestou spalovací procesy a tudíž další metabolické pochody se neodehrávají zcela správně.

Jak často jíst

Další omyl je, že čím méně budete jíst, tím více pro své hubnutí uděláte. To také není tak zcela pravda. Naopak - tělo je velmi chytré - počítá do budoucna a je schopno si vytvořit nepředstavitelné rezervy do extrémních situací. Jednoduše řečeno pokud budete jíst jednou denně velkou porci tak tělo se naučí šetřit - tedy co nejvíce si uloží pro pozdější použití. Držíte tělo hladem delší dobu a tak každá další porce kterou přijmete se může přeměnit v část podkožního tuku. Tělo neví kdy dostane další porci a tak se podle toho zařídí.
Pokud jíte pravidelně menší porce například každé 3-4 hodinky tak tělo se naopak naučí plýtvat a potravu kterou přijmete hned stráví, použije a přebytek vyloučí. Vše se urychlí a tělo se tak i lépe vyrovná s vašimi stravovacími prohřešky.
Pokud držíte dietu - dopřejte si jeden den za 7-10 dní kdy si dáte na co máte chuť. Vaše hubnutí by nemělo být nikdy nekončící mučení. A pokud chodíte cvičit - tělo si s tím jistě rychle poradí.

Olivový olej

Nahraďte oleje za olivový olej - je sice dražší ale pro tělo méně drastický a navíc v určitém stavu a kombinaci dokonce velmi prospěšný. Řada vitamínů z potravin je bez trošky oleje nestravitelná.

Beautiful smoke :)

27. ledna 2013 v 1:43 | Marky |  Awesome pics
Wooow, tak to je fakt hezký... :)
Pořád přemýšlím, jak to mohlo vzniknout, protože mi nepříjde, že je to photoshop, ale co já vím, zase takovej znalec nejsem.... :D


A co myslíte? Photoshop nebo ne?



Písnička týdne 21

26. ledna 2013 v 5:15 | Marky |  Music!♥
Ano, TOUŽÍM ZAPOMENOUT!





Ohlédnutí za rokem 2012

25. ledna 2013 v 9:12 | Marky |  Naše poezie,prózy,slohy
To sem si zase na sebe vymyslela něco úžasnýho... :D Bude celkem zábava zavzpomínat na vše, co jsem zažila, ale zase na druhou stranu... Ne bude to jen zábava.... :D


První co se mi asi vybaví jsou koncerty a (školní) výlety a exkurze a venek s mým boučkem. :D :) Můj první koncert roku 2012 byl 23. 6. A víte, proč si to pamatuju tak přesně..? No ano, hráli tam Mandrage a taky jsem tam potkala jednoho kamaráda... :) A druhý koncert byl 7. 12. - Nejlepší koncert, co jsem zatím zažila, doufám, že takových bude letos víc, protože teď je člověk v těch nejlepších letech, aby si užíval!!! :)


Školní výlet byl asi nejlepší zatím ze všech, možná proto, že jsme byli skoro všichni na jedný chatce a dělali jsme tam takový kravinky, že kdyby je někdo věděl, tak nás od tamtud rovnou vyrazí a taky jsme hráli flašku, prostě best výlet..!! :) A o exkurzích se třídou ani nemluvím, vždycky se něco stane, že je strašná sranda, třeba posledně se kluci odpojili tak, že je tam pak museli hledat :D


A výlety s rodinou.. :) Ty jsou taky dobrý, ale trochu mě štve, že sestra už je dospělá, tak s náma moc nejezdí- logika, co? :D Aspoň, že na dovoleno s námi jela.. :)


Druhý co si asi vybavím je škola. Ano škola, čtete dobře. Už teď mi je úzko při tý myšlence, že za nějakou chvilku budu muset odejít a jít pryč, ale vím, že nejsem sama.. :) Nejvíc mi budou chybět určitý lidi v tý třídě a oni vědí kteří to jsou.. Ty různý projekty, referáty co jsme prožili, udělali a hlavně kolik zábavy u toho bylo.. :)


Třetí věc, která mě k tomu napadne je asi všechno ostatní? :) Myslím, že jsem tady toho už řekla dost, takže pokud by jste chtěli pokračování, tak si napište, jinak to tady nebudu rozepisovat :)




No a takhle plynul rok 2012 a teď tu je rok 2013 :)
Takže hodně štěsí těm, co budou maturovat, dělat zkoušky na vysoké škole, dělat přijímačky na střední a vysoké školy a další důležité zkoušky a nebo třeba přijímací pohovory, jestli se jim tak říká.. :) Prostě hodně štěstí VŠEM!!! :)

Jak hubnout? ČÁST 2

24. ledna 2013 v 13:00 | Puff |  For girls: Be fit :)

Jak začít?

Naplánujte si, kdy chcete začít hubnout a zkonzultujte s lékařem či fyzioterapeutem, zda vám v hubnutí nebrání nějaké zdravotní problémy. Navštivte osobního trenéra ve fitness centru - nemusíte si ho platit spousty hodin - stačí řádově 4-5 hodin, během kterých s vámi probere váš cíl, způsob jakým zhubnete a vybere vhodné cvičení. Zde bych jen zdůraznil, že vybrat dobrého trenéra není jen tak jednoduché - optimální je nedívat se kolik známých osobností trénoval, ale mít možnost si ověřit u jeho klientů jejich reálné výsledky, například s hubnutím.
Trenér nemá jen radit, ale měl by vás k hubnutí i motivovat, protože motivace je velmi důležitou součástí vašeho hubnutí. Pokud tělo začne hubnout, mozek to vnímá jako změnu a snaží se tomu bránit. Mozek obecně nemá změny moc rád a automaticky reaguje na každou změnu obrannými mechanismy. V téhle fázi můžete upadnout do menších splínů, se kterými by vám měl pomoci váš trenér.
Pokud máte jídelníček a tréninkový plán, tak si vyberte vhodné fitnes centrum. Hubnutí můžete začít cvičením doma, jenže málokdo se doma donutí pravidelně cvičit a navíc paleta možností cvičení ve fitku je mnohem větší. Nevíte si rady s čím začít? Zkuste navštívit různé skupinové lekce - například aerobic, dance aerobic či spinning. Zde se můžete seznámit s lidmi, kteří mají stejný cíl zhubnout a už se necítíte tak sami.
Pokud máte i posilovnu a třeba i s kým začít cvičit - poslední krok je naplánovat si čas v období, ve kterém chcete hubnout, skutečně jíst to, co máte a cvičit jak máte.

Mé výtvory

23. ledna 2013 v 4:50 | Marky |  Naše fotky,kresby,výtvory
Pár mých ukázek, když jsem byla "menší" a snažila jsem se fotit každou kravinu... :D
Třeba se vám budou líbit a třeba zase ne...









Jak hubnout? ČÁST 1

22. ledna 2013 v 14:00 | Pufflie |  For girls: Be fit :)

Při hubnutí velmi záleží na několika faktorech:

  1. pohlaví, výška
  2. věk
  3. druh postavy (ektomorf, mezomorf, endmorf)
  4. kolik chcete zhubnout a za jak dlouho
  5. kde a jak pracujete
  6. zda máte motivaci a chuť cvičit
  7. jak často můžete cvičit
  8. kolik jste ochotni investovat
Jedině na základě těchto údajů se dá vypracovat jídelníček a tréninkový plán přesně pro vás a vaše hubnutí. Mnoho lidí si říká, že existují různé zázračné hubnoucí prášky, čaje, přípravky či zázračné přístroje na hubnutí - ano, existují, jenže většina těch obrázků "před" a "po" jsou zdařilé fotomontáže. Navíc pokud nejste geneticky vybaveni dobrým spalováním tuku, tak zde platí staré známé pravidlo: "bez práce nejsou koláče"
Než začnete hubnout, uvědomte si, proč chcete hubnout, jak moc, které partie chcete pro hubnutí upřednostnit, zpevnit a kolik času jste ochotni svému hubnutí/cvičení věnovat. Hubnout nemusíte celý život. Optimální je naplánovat si "hubnucí období" třeba 3-6 měsíců, dát tomu všechno a pak porovnat výsledky. Je to mnohem lepší než si dávat předsevzetí, které nikdy nesplníte kvůli svému zaneprázdnění.

Raindrop- love :)

20. ledna 2013 v 15:01 | Marky |  Awesome pics
Někdy bych si přála vidět takovouhle kapku na okně... :)


Ale myslím, že je to stejně možné, jako tak, že budu lítat...