Jak hubnout? ČÁST 3

29. ledna 2013 v 13:00 | Pufflie |  For girls: Be fit :)

Co bysme měli o hubnutí vědět?

Hubnutí a tělo

Celý proces hubnutí a přibírání si reguluje tělo samo - reaguje tak na vnější podněty které právě musíte ovlivnit. To jestli přiberete nebo zhubnete nebo budete stagnovat určuje hlavně a především rozdíl mezi přijmutou a vydanou energií.

Jezte častěji a menší porce

Jednoduše se dá říci že pokud sníte více tak přiberete. Jenže kdyby to bylo takto jednoduché tak by neexistovali různé diety a řada diskusí okolo hubnutí. Důležitou složkou která ovlivňuje přibírání či hubnutí jsou také vaše geny a kvalita potravin které jíte.
Obecně známý mýtus je že čím méně budu jíst tím více zhubnu. Ani to není bohužel pravda. Toto by platilo snad pokud byste nejedli vůbec - tělo by se dostalo po čase do stavu takzvané ketózy. Tento stav označujeme za stav extrémní a pro tělo velmi kritický a bez řádné kontroly nebezpečný. Jídlo obsahuje také řadu vitamínů a minerálů, antioxidantů které prostě potřebujete k životu ale i k hubnutí a jejich nedostatek může způsobit vážné zdravotní problémy.

Ketóza

Ketóza je stav kdy tělo nemá téměř žádný příjem sacharidů a je schopno začít vytvářet energii z tuku. Za normálních okolností totiž při sportu kdy "pálíte tuk" ve skutečnosti pálíte tak 50 na 50. Polovinu svaloviny a část tuku.

Snídaně - sacharidy

Takže například ranní sacharidovou snídani byste neměli vynechávat - nejen že vás nasytí ale hlavní věc je že kvalitní sacharidy jsou pro tělo energie kterou po celé noci žalostně potřebuje. Pokud nemáte energii, nemáte možnost nastartovat správnou cestou spalovací procesy a tudíž další metabolické pochody se neodehrávají zcela správně.

Jak často jíst

Další omyl je, že čím méně budete jíst, tím více pro své hubnutí uděláte. To také není tak zcela pravda. Naopak - tělo je velmi chytré - počítá do budoucna a je schopno si vytvořit nepředstavitelné rezervy do extrémních situací. Jednoduše řečeno pokud budete jíst jednou denně velkou porci tak tělo se naučí šetřit - tedy co nejvíce si uloží pro pozdější použití. Držíte tělo hladem delší dobu a tak každá další porce kterou přijmete se může přeměnit v část podkožního tuku. Tělo neví kdy dostane další porci a tak se podle toho zařídí.
Pokud jíte pravidelně menší porce například každé 3-4 hodinky tak tělo se naopak naučí plýtvat a potravu kterou přijmete hned stráví, použije a přebytek vyloučí. Vše se urychlí a tělo se tak i lépe vyrovná s vašimi stravovacími prohřešky.
Pokud držíte dietu - dopřejte si jeden den za 7-10 dní kdy si dáte na co máte chuť. Vaše hubnutí by nemělo být nikdy nekončící mučení. A pokud chodíte cvičit - tělo si s tím jistě rychle poradí.

Olivový olej

Nahraďte oleje za olivový olej - je sice dražší ale pro tělo méně drastický a navíc v určitém stavu a kombinaci dokonce velmi prospěšný. Řada vitamínů z potravin je bez trošky oleje nestravitelná.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama