Jak hubnout? ČÁST 4

31. ledna 2013 v 13:00 | Pufflie |  For girls: Be fit :)

Jaká jsou rizika hubnutí, Jo-Jo efekt a jak se jich vyvarovat?

Při hubnutí ale i při nabírání je rizik je celá spousta ovšem většina z nich se dá celkem dobře eliminovat. Obecně platí - nepřehánějte nic a nežeňte nic do extrémů dokud neznáte dobře své tělo. Cvičte a jezte - hubněte - podle pocitů. Pokud cítíte že vám něco nedělá dobře nebo máte problémy konzultujte to s lékařem či trenérem a nebojte se s hubnutím na pár dní rozloučit. Není nic horšího než hnát věci do extrému a pak to nemít možnost vrátit zpět.

Strie a povolená kůže

Strie je problém který se týká spíše přibírání než hubnutí - povolená kůže je naopak problém rychlého hubnutí. Proto je více než vhodné po každém cvičení použít krém a namazat celé tělo od hlavy až k patě. Obzvlášť v případech pokud rychle přibíráte váhu. Kůže tak nestíhá reagovat na změny a "praská" tim na kůži vytváří různé útvary - ďolíčky, červené žilky apod. Proč je o tom zmíňka? - jelikož se může stát že z nějakého důvodu přestanete dodržovat stravu a cvičení a přiberete - například v případě nemoci to jde ráz na ráz. Zde je tedy na místě řádně pečovat o svoji pokožku a to jak při nabírání tak i při hubnutí.

JoJo efekt

Klasický a zřejmě nečastěji problém všech diet při hubnutí. Existují různé koktejly apod. které vám umožní zhubnout skutečně řadu kilo - fungují většinou na principu snížení chuťe k jídlu a dodají vám do těle minerály které potřebujete alespoň pro základní fungování. Nejhorší je že většinou jakmile tyto koktejly přestanete užívat a vrátíte se zpět ke svému životnímu stylu okamžitě máte místo hubnutí či udržování další kila zpátky.

Bolesti břicha - pocity hladu

Hubněte a máte pocit hladu? Zkuste se zakousnout do ovoce. Nezapomínejte však že ovoce je takový menší skrytý problém - obsahuje cukr - například hrozny. Takže pokud chcete dodat energii a zaplnit žaludek - hrozny jsou ideální ale je nutné počítat s tímto příjmem cukru navíc.

Hubnutí - kolik je zdrávo a za jakou dobu?

Je nesmyl ztrácet desítky kil během měsíce. To je pro tělo extrémní šok a bude se snažit vrátit celý stav co nejrychleji zpět a navíc laicky řečeno se obrní proti dalšímu takovému šoku. Optimální je cesta postupná. Nenabízí sice takové výsledky jako zázračné hubnutí za týden jenže čím pomalejší hubnutí je tím je pro vás snažší si váhu udržet do budoucna.
Nezapomeňte že byste měli tělo naučit novému způsobu životního stylu - a to nejde ze dne na den. Pomalejší hubnutí také dává možnost kůži se přirozeně srovnat a přizpůsobit na "nové tvary" těla.

Jaké jsou druhy funkčních diet?

Jakákoliv dieta - úprava jídelníčku - stravovacích návyků - směrem ke kvalitním potravinám, s propočítanými příjmy a výdeji energie, proteinů a sacharidů pro vaše tělo, váhu a výšku. Není na škodu se podívat ne existující diety jako je například Atkinsonova dieta a další jenže nezapomínejte že bez cvičení jsou výsledky hubnutí mnohem menší.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama